HPS und Utimaco gehen eine strategische Partnerschaft ein

Effective immediately, the two companies work together to offer state-of-the-art multi-channel payment as well as cyber security solutions to the financial sector.

Aachen, Germany & Casablanca, Morocco, March 17, 2021 – HPS, the leading global provider of payment solutions, today announced a new partnership with Utimaco, a leading global provider of IT security solutions. As part of the partnership, HPS has integrated Utimaco’s hardware security module Atalla AT1000 into PowerCARD, HPS’ comprehensive suite of solutions that covers the entire payment value chain.

Utimaco’s Atalla hardware security modules (HSM) have been specially developed for the banking sector and were one of the first Payment HSM worldwide to be PCI PTS HSM v3.0-certified. Customers who use Atalla technology are prepared for the challenges arising both from traditional IT environments as well as from new multi-cloud requirements. Atalla HSM are used by leading players in the payment market such as issuers, Payment Service Providers (PSP), acquirers, card schemes, cloud service providers and payment networks worldwide to protect their payment ecosystems and achieve the highest possible level of compliance. Here, Utimaco plays a decisive role in securing interbank communication, user and card authentication, secure EMV card issuance and in protecting user data.

Nabil Ibenbrahim, Deputy Managing Director at HPS commented: “Security in the payments industry must be a priority, especially with the sharp rise in digital transactions accelerated by the Covid-19 pandemic. Failure to adopt the latest standards will sooner or later hurt consumers and businesses alike. In Utimaco we have found a worldwide supplier of cybersecurity solutions to ensure our customers business is safe with us.”

Haris Sethi, Global Strategy Manager at Utimaco on this partnership: “Banking and Financial services are among the most heavily regulated sectors in the market. With the change in customer behavior in relation to payments conducted online or in-store over the past year, and with the rise of digital payments since the start of the corona pandemic, it is now more important than ever to safeguard sensitive customer data. The collaboration with HPS ensures a fully integrated and compliant end-to-end solution using state-of-the-art products. We are excited that our strategic partner HPS shares our vision about the importance of innovative security solutions.”

Über HPS

HPS ist ein multinationales Unternehmen und ein führender Anbieter von Zahlungslösungen und -dienstleistungen für Emittenten, Akquirierer, Kartenverarbeiter, unabhängige Vertriebsorganisationen (ISOs), Einzelhändler, Mobilfunknetzbetreiber (MNOs) sowie nationale und regionale Vermittlungsstellen in aller Welt. PowerCARD ist ein umfassendes Lösungspaket von HPS, das die gesamte Wertschöpfungskette des Zahlungsverkehrs abdeckt, indem es innovative Zahlungen durch seine offene Plattform ermöglicht, die die Verarbeitung jeder Transaktion von jedem Kanal und mit jedem Zahlungsmittel ermöglicht. PowerCARD wird von mehr als 400 Institutionen in über 90 Ländern eingesetzt. HPS ist seit 2006 an der Börse von Casablanca notiert und verfügt über Niederlassungen in wichtigen Geschäftszentren (Afrika, Europa, Asien, Naher Osten). Weitere Informationen: www.hps-worldwide.com